6 Ekim 2008 Pazartesi

FERHAT ÖZGEN'DEN BASIN AÇIKLAMASI

Basın Açıklaması
2007 / 2008 Eğitim ve öğretim yılı, önce öğrenciler sonra da eğitim işgörenleri açısından sona ermiştir.Var olan sorunlar çözülemediği gibi yeni sorunlar eklenmiş,eğitim iş görenlerinin yıllar süren mücadeleler sonucunda elde etmiş olduğu haklar gasp edilmiştir.Okul öncesinden başlayalım.Okul öncesi eğitimi önemlidir ve zorunlu olmalıdır.Gelişimin % 70’i , 0 – 6 yaş dönemindedir.İsveç, Fransa gibi ülkelerde okul öncesi eğitim % 100 ‘lere ulaşmışken, Fas’da % 34, Ürdün’de % 27, Türkiye’de ise bu oran % 25’te kalmıştır İlköğretime bakıldığında, MEBin yıllardır OKS’de sıfır çeken adaylar nedeniyle eleştirildiğini biliyoruz.Bu yıl,söz konusu eleştirilerden kurtulmak amacıyla soruların kolaylaştırılması yoluna gidilmiştir.Sonuç; 100 net yapan aday sayısı yüzden daha fazla. 99,98,97,96 net yapan aday sayısı binlerle ifade ediliyor.Geçen yıl 93 netle Galatasaray Lisesi’ne, 91 netle Atatürk Fen Lisesi’ne girilebilirken bu yıl çok sayıda kişi hüsrana uğrayabilir.Tam bir yerleştirme kaosu yaşanacak.Ortaöğretimde de durum hiç iç açıcı değil.Okulların kapanacağı son hafta sınıf geçme yönetmeliğinin değiştirildiği bir başka ülke bulamazsınız.Bir yıl süren eğitim sonucunda başarılı olamayan öğrenciler, hiç hazırlanmadan ortalama yükseltme sınavlarına alınmıştır.ÖSS’de sadece 9 dersten soru soruluyor. Meslek liselerinde yüze yakın branşta eğitim yapılıyor.Lise ve dengi okullarda okutulan ders sayısı neredeyse binin üzerinde.Durum böyle iken katsayı kaldırılıp yerine kim ne kadar net yaparsa o bölüme girme hakkı getirilecek.AKP hükumeti iktidara geldikten sonra ultra zengin sayısı hızla artmış, halkımız yoksullaştırılmıştır.Yalnızca 2007 ‘de yıllık geliri milyon doları aşan zengin sayısı sekiz bin kişi artarak 50 bin kişiye ulaşmıştır.Türkiye’de yüksek varlıklı sayısı dünyadan üç kat daha fazladır.Halkımız için AKP’den önce ekmek aslanın ağzında idi.Şimdi ise aslan da aç!AKP iktidarında eğitim sistemimiz sınavlara endeksli bir hale getirilmiş,Cumhuriyet rejiminin “Herkese yeterli eğitim” hedefi terkedilmiş,eğitim, parası olanın satın aldığı bir mal , öğrenci de müşteri durumuna getirilmiştir.Özel okul ve dershanelerin sayısı hızla artmış, düz lise mezunlarının ÖSS başarıları azalmış, öğrenci sayısı artmasına karşın, okul ve öğretmen sayısı aynı oranda artmamıştır.150 bin öğretmen atama beklerken 60 kişilik sınıflarda ders işlenmektedir.Ders kitaplarında “ Ilımlı İslam” modeli dayatılmakta ve bunun sonucunda okullar tarikat yuvalarına dönüştürülmeye çalışılmaktadır.Eğitim sistemimiz ne yazık ki çökme noktasına gelmiştir.Eğitim iş olarak eğitimin sorunlarını çok iyi biliyoruz ve eğitim sistemimizin acil olarak bilimsel, çağdaş, laik ve demokratik bir reforma gereksinimi olduğunun altını çiziyoruz..Bütün eğitim iş görenlerine , öğrencilerimize ve velilerimize gönüllerince bir tatil geçirmelerini dileriz
Ferhat Özgen
Yalova Eğitim İş İl Temsilcisi
Muhabir:YHA
Eklenme Tarihi:01.07.2008 11:55:50


Bu haber 127 defa okundu.

Hiç yorum yok: