29 Mart 2009 Pazar

EŞEK YAZISI (BEKİR COŞKUN


Eşek, katır ve inek 4 yıl sonra aynı yerde buluşma sözü verip ikballerini aramak üzere yola çıktılar.

Dört yıl sonra buluştular.

İnekle katır perişandılar.

Bir birlerine "bu insanlar üzerimize yük doldurup, sopalarla döve döve canımı çıkardılar...Zincirlere vurdular, demirlere bağladılar... Üzerimize o bindi, o indi, öbürü bindi... Belim çöktü, kendimi zor kurtardım" diye yakındılar.

Uzaktan eşek göründü.

Çok mutluydu.

Semizdi. Gülüp oynuyordu. İnek ile katır şaşkın sordular:

- Nasıl oldu bu?...

Eşek anlattı:

- Bir memlekete gittim. Birisi bağırınca herkes onu alkışlıyordu... Ben daha yüksek sesle anırınca beni alkışladılar...Duyan yanıma koştu, duyan koştu... Onlar arkamda toplandıkça ben daha çok bağırdım...

- Sonra?..

- Sonra beni başkan seçtiler...

- Eşeği başkan mı seçtiler?...

- Evet... Ben anırdıkça onlar "memleket seninle gurur duyuyor" diye alkışladılar...

- Yedim, içtim, bağırdım...

- Pekiiii, senin eşek olduğunu anlamadılar mı?

- Yarısı anladı. Ama anlayan yarısı, anlamayanlara anlatıncaya kadar iş işten geçti....


Bekir COŞKUN (HER SEÇİM GÜNÜ AYNI YAZIYI YAZAR)

28.03.2009

Hiç yorum yok: