28 Mart 2009 Cumartesi

MUHSİN YAZICIOĞLU



Yazıcıoğlu, 1954 yılında Sivas’ın Şarkışla ilçesinin Elmalı Köyü'nde doğdu. Ankara Üniversitesi Veterinerlik Fakültesi mezunuydu…

Üniversite yıllarından itibaren Ülkücü hareketin içindeydi. Ülkü Ocakları Başkan Yardımcılığı ve Genel Başkanlığı’na kadar yükseldi… Tarih 1978’i gösteriyordu…
12 Eylül 1980’de MHP ve Ülkücü Kuruluşlar Davası'nda yargılanacaktı… 7,5 yıl Mamak Cezaevi'nde kalan Yazıcıoğlu, bu davadan herhangi bir ceza almadan beraat etti ama işkence izleri ruhundan hiç silinmedi…
Yıllar sonra eşi Gülefer Yazıcıoğlu tesadüfen eline geçen notları okuduğunda gözyaşlarına hakim olamamış, okuduğu kağıdı yarıda bırakmıştı: :

"Çarmıha gerildiği, vücudunun her yerinden elektrik verildiği, tırnaklarının söküldüğü yazıyordu. Kâğıdı daha fazla okuyamadım..." diyordu Gülefer Hanım… (Aksiyon/2006)
Yazıcıoğlu cezaevinden çıktıktan sonra siyasete hiç ara vermedi. 1987'de Milliyetçi Çalışma Partisi'ne (MÇP) girdi ve sonraki süreçte 29 Ocak 1993'de, MÇP'den ayrılan bir grup arkadaşı ile beraber Büyük Birlik Partisi'ni (BBP) kurdu ve partinin Genel Başkanı oldu. Temmuz 2007'de yapılan genel seçimlerde Sivas'tan milletvekili seçilerek TBMM'ye girdi.


Türkiye onu siyasi kimliğiyle tanıyordu. Ancak bundan çok kısa bir süre önce kızının ağzından onun çok iyi bir baba ve eş olduğunu öğreniyorduk… 19 yaşındaki Firuze “Onun sesi olmadan, fikirleri olmadan bir adım bile atmak istemiyorum. Çok teşekkür ediyorum. Babacığım hakkını
helal et her şey için. Sen bir tanesin!”
diye sesleniyordu babasına…


! Yazıcıoğlu içindeki ince ruhu yazdığı şiirlerle yansıtıyordu. Hapishane’deyken duygularını “Çok soğuk, üşüyorum” diye dökmüştü kağıtlara…
Eşine ise şu şiiri yazmıştı:

Ben sevda yolunda, aşkı ararken

Karanlık dünyama, bir ışık yaktın

Su damlası gibi gönlüme aktın

Bir anlık bakışınla kalbimi yaktın


Kırağı vurmuştu hüzün bahçelerime

Solan sevgilerime bin sevda kattın

Kara saçlarına kaderimi bağladım

Buğulu gözlerinde ben, mutluluktan ağladım.

Hrant Dink suikasti sanığı Yasin Hayal duruşmada ayağa kalkıp "Türk İslam dünyasının lideri Muhsin Yazıcıoğlu 'nu selamlıyorum. Ey Müslümanlar ! ey Alperenler ! Kalbinizi ferah tutun. BBP iktidara gelene kadar bu kervvan devam edecek." diye bağırınca Yazıcıoğlu’nun Hayal’in büyük abisi olduğu söylenmişti.

Ardından polis muhbiri 'büyük abi' Erhan Tuncel'in Yazıcıoğlu'yla aynı karede yer aldığı fotoğrafının yayınlanması ve BBP Trabzon İl Başkanı'nın Yasin Hayal'in ailesine 1 milyar lira yardım etmesinin ortaya çıkması bu iddiaları daha da dillendirdi.


Ancak Yazıcıoğlu bu iddialara ve Hayal’e sert tepki göstermiş ve "BBP ve Muhsin Yazıcıoğlu 'na karşı kurgulanmış senaryolar devam ediyor" yorumunu yapmıştı…

Yazıcıoğlu Dink için yazdığı şiiri de okumuştu:

yine korku ve telaş arasında kala kaldım,

ne derler diye endişelendik maktulün başında.

timsah gözyaşlarından daha masum değil gözyaşlarımız,

caniyi besleyen korku ve telaşlarımız,

hep korku ve telaşlarımızla süslediğiniz çatışma kültürünüz.

insan hakları söylemleriniz, medya maydonozu liberalleriniz,

kan sızıyor fırat'ın delinmiş tabanından toprağıma

bağrımdaki bütün mehmetler ağlıyor.

oğlunun adını fatih koyan bütün Ermenilerle birlikte


changeTarget(document.getElementById("news_content"))

Hiç yorum yok: